15.6 C
Αθήνα
24/09/2021
Υφήλιος

Φθιώτιδα: Οι εντυπωσιακές δοκιμές της νέας γέφυρας με υπερφορτωμένα τρένα

Πριν λίγες ημέρες ανακοινώθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι από το Σάββατο 26/1 έως και τη Δευτέρα 28/1 θα διακοπούν τα δρομολόγια των τρένων μεταξύ Λιανοκλαδίου και Παλαιοφαρσάλου, με τη μετακίνηση στο κομμάτι αυτό να γίνεται με λεωφορεία.

Ο λόγος για την ολιγοήμερη αυτή διακοπή δρομολογίων είχε σχέση με τις εργασίες ολοκλήρωσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Στο συγκεκριμένο κομμάτι υπάρχει η Σιδηροδρομική Γέφυρα ΣΓ26, στην περιοχή της Εκκάρας Φθιώτιδας, ένα από τα σημαντικότερα έργα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων.

Επρόκειτο για έργο πολύπλοκο, που κατασκευάστηκε πάνω από το ενεργό ρήγμα της Εκκάρας. Για τις απαραίτητες τεχνικές δοκιμές δύο συρμοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με βαγόνια-πλατφόρμες που είχαν φορτωθεί σιδηροτροχιές βάρους 800 τόνων οδηγήθηκαν στα τρία ανοίγματα της γέφυρας και πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις στατικής συμπεριφοράς της.

Σημειώνεται ότι η γέφυρα κατασκευάστηκε πάνω από το ενεργό ρήγμα της Εκκάρας.

Στο βίντεο του Δ. Παπαδιακουμη υπάρχουν και οι εξής πληροφορίες:

Η Σιδηροδρομική Γέφυρα ΣΓ26 βρίσκεται στην περιοχή της Εκκάρας και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός στη Χ.Θ. 40+631. Πρόκειται για χαλύβδινη τοξωτή γέφυρα τριών ανοιγμάτων που κατασκευάζεται με τη μέθοδο της τμηματικής προώθησης. Η οριστική μελέτη του τεχνικού έγινε από την Κ/Ξ “ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΑΛΙΟΥ Α.Ε. και INTECSA-INARSA S.A.” το 2009. Η μελέτη εφαρμογής και η μελετητική υποστήριξη κατά την κατασκευή αποτέλεσαν το αντικείμενο της “Ι. ΜΑΥΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Α.Ε.”.

Λόγω της πολυπλοκότητας του έργου, η μελέτη εφαρμογής περιλαμβάνει πληθώρα αναλύσεων, ελέγχων, σχεδίων κοπής και κατασκευαστικών λύσεων που προέκυψαν κατά την εξέλιξη της κατασκευής.

Ενδεικτικά αναφέρονται η μελέτη προώθησης του καταστρώματος σε επίπεδο εφαρμογής, ο σχεδιασμός των προσωρινών δικτυωτών μεσοβάθρων, η διαδικασία ανέγερσης των τόξων, η μεθοδολογία τάνυσης των αναρτήρων, η μελέτη σεισμικής μόνωσης και τα σχέδια κοπής όλων των μεταλλικών στοιχείων της γέφυρας.

Κατασκευάστηκε πάνω από το ενεργό ρήγμα της Εκκάρας. Αποτελείται από τρία αμφιέρειστα τόξα πάνω σε βάθρα οπλισμένου σκυροδέματος και το βάθος της μισγάγγειας που γεφυρώνει ξεπερνά τα 70m.

Οι κύριες διαμήκεις δοκοί (ελκυστήρες), τα τόξα και οι αναρτήρες είναι χαλύβινοι, ενώ οι εγκάρσιες διαδοκίδες σύμμικτες με την πλάκα κυκλοφορίας των συρμών.

Σχετικές αναρτήσεις

Ρωσία: Ο Ναβάλνι ξεγέλασε πράκτορα που «ομολόγησε» ότι τον δηλητηρίασε

ellenharvest

Ινδία: Γεμίζουν τα νοσοκομεία με ασθενείς από μυστηριώδη λοίμωξη

ellenharvest

Οριοθετήθηκε η φωτιά στην Κακιά Θάλασσα Κερατέας

ellenharvest

Πανελλαδικές 2021: Δείτε τα θέματα σε Κοινωνιολογία, Χημεία και Πληροφορική

ellenharvest

Ινδία: Κατηγορούμενος για απόπειρα βιασμού θα πλένει τα ασπρόρουχα 2.000 γυναικών για 6 μήνες

ellenharvest

Τι συμβαίνει τελικά με το εμβόλιο της AstraZeneca

ellenharvest

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου και cookies