Μια περίεργη υπόθεση συνταράσσει εδώ και μερικά 24ωρα τις υγειονομικές υπηρεσίες της ΕΕ.
Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «Daily Mail», μία σκιώδης (ίσως και ανύπαρκτη) λονδρέζικη διαφημιστική εταιρεία κρύβεται πίσω από την προσπάθεια σπίλωσης του εμβολίου των Pfizer/Biontech, προκειμένου να «δημιουργηθεί ένα αρνητικό κλίμα» για το ενέσιμο σκεύασμα της Pfizer κατά της νόσου Covid- 19.
Διάφοροι influencers των social media παραδέχθηκαν ότι μία διαφημιστική εταιρεία στο Λονδίνο τους προσέγγισε για να «διαδώσουν ψέματα σχετικά με τους κινδύνους που δημιουργεί το εμβόλιο της Pfizer».
Με βάση το επίμαχο δημοσίευμα, η διαφημιστική εταιρεία με το όνομα Fazze (που φέρεται να βρίσκεται υπό την διεύθυνση Ρώσων επιχειρηματιών) επικοινώνησε την περασμένη εβδομάδα με Γάλλους bloggers υγείας και επιστήμης και τους ζήτησε να «εξηγήσουν ότι το ποσοστό θανάτου των εμβολιασμένων με Pfizer ότι είναι σχεδόν τρεις φορές υψηλότερο από αυτούς που είχαν εμβολιαστεί με το ενέσιμο σκεύασμα της AstraZeneca».
Οι influencers κλήθηκαν να δημοσιεύσουν συνδέσμους στο YouTube, το Instagram ή το TikTok άρθρα που αναφέρονται σε διαρροές έρευνας με δεδομένα που υποτίθεται ότι δείχνουν πώς το εμβόλιο της Pfizer έχει προκαλέσει εκατοντάδες θανάτους.
Ένα από τα άρθρα που δημοσιεύθηκε στη γαλλική εφημερίδα «Le Monde» τον Ιανουάριο, αφορά σε δεδομένα που έχουν κλαπεί από Ρώσους χάκερ από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων και αργότερα δημοσιεύθηκαν στο Dark Web.
Ο Λεό Γκρασέ, ειδικευόμενος γιατρός στη νότια Γαλλία με 1,1 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube παραδέχτηκε στο γαλλικό ραδιοτηλεοπτικό οργανισμό «BFMTV» ότι του προσφέρθηκαν πάνω από 2.000 ευρώ για την ανάρτηση ενός βίντεο 30 δευτερολέπτων.
«Είναι παράξενο. Μου έκαναν μια πρόταση συνεργασίας, που συνίσταται στο να δυσφημίσω το εμβόλιο της Pfizer με ένα βίντεο», επισήμανε ο Γκρασέ, ο οποίος έχει 1,17 εκατ. συνδρομητές στο κανάλι του στο YouTube, το DirtyBiology.
«Απίστευτο. Η διεύθυνση της λονδρέζικης εταιρείας που επικοινώνησε μαζί μου είναι πλαστή. Δεν είχαν ποτέ γραφείο εκεί, είναι ένα κέντρο αισθητικής με λέιζερ! Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν ύποπτα προφίλ στο LinkedIn, τα οποία εξαφανίστηκαν από σήμερα το πρωί. Όλοι τους εργάζονταν παλαιότερα στη Ρωσία», αφηγήθηκε ο Γκρασέ.
«Αποφάσισα να μην το κάνω. Ήθελαν να μιλήσω για το εμβόλιο Pfizer με τρόπο που θα ήταν επιζήμιος για τη φήμη του» είπε σε συνέντευξή του στο Associated Press. Ακόμα τόνισε ότι η προσπάθεια παραπληροφόρησης οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι χρήστες θα πρέπει να «είναι παρά πολύ, εξαιρετικά προσεκτικοί» για αυτά που βλέπουν στο διαδίκτυο.
C’est étrange.
J’ai reçu une proposition de partenariat qui consiste à déglinguer le vaccin Pfizer en vidéo. Budget colossal, client qui veut rester incognito et il faut cacher la sponso.
Éthique/20. Si vous voyez des vidéos là dessus vous saurez que c’est une opé, du coup. pic.twitter.com/sl3ur9QuSu
— Léo Grasset (@dirtybiology) May 24, 2021