Μετωπική σύγκρουση δύο τρένων στην Κεντρική Ελλάδα άφησε τουλάχιστον 36 νεκρούς και 85 τραυματίες. 53 από αυτούς τραυματίστηκαν σοβαρά. Οι διασώστες λένε στην ελληνική τηλεόραση ότι παίρνουν περισσότερους νεκρούς από τα βαγόνια εκτός από τους επιζώντες.
Η σύγκρουση μεταξύ εμπορευματικής αμαξοστοιχίας και επιβατικής αμαξοστοιχίας συνέβη την τρίτη λίγο πριν τα μεσάνυχτα έξω από τη Λάρισα. Η πόλη βρίσκεται πάνω από 300 χιλιόμετρα βόρεια της πρωτεύουσας Αθήνας. Το επιβατικό τρένο μετέφερε περίπου 350 άτομα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Αρκετές άμαξες εκτροχιάστηκαν και έπιασαν φωτιά. Σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη, τόσο λίγα από τα δύο μπροστινά βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας έχουν απομείνει που “δεν είναι πλέον ορατά”.
Οι διασώστες χρησιμοποιούν γερανούς και άλλο βαρύ εξοπλισμό για να σηκώσουν τα εκτροχιασμένα βαγόνια για να αναζητήσουν επιζώντες και θύματα. Περίπου 250 επιβάτες μεταφέρθηκαν στη Θεσσαλονίκη με λεωφορεία.
Η αιτία της σύγκρουσης δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί. Ο υπεύθυνος για τη διαδρομή όπου συνέβη το ατύχημα έχει συλληφθεί, αναφέρει η ελληνική κρατική τηλεόραση.
Ο ραδιοτηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ έδειξε πλάνα από εκτροχιασμένα, κατεστραμμένα βαγόνια τρένων, πάνω από τα οποία κρέμονταν παχιά λοφία καπνού. Η Πυροσβεστική αποσύρθηκε με Δεκαεπτά αυτοκίνητα για την κατάσβεση της φωτιάς, η οποία πέτυχε κατά τη διάρκεια της νύχτας. Οι επιχειρήσεις διάσωσης συνεχίζονται, ανέφερε η Πυροσβεστική Υπηρεσία.
Η διαδρομή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, στην οποία συνέβη το ατύχημα, έχει εκσυγχρονιστεί τα τελευταία χρόνια. Οι σιδηροδρομικοί δήλωσαν στον Ελληνικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα Real FM ότι παρά τον εκσυγχρονισμό, υπήρχαν σημαντικά προβλήματα με τον ηλεκτρικό συντονισμό του ελέγχου της κυκλοφορίας. Το 1972, μια παρόμοια σύγκρουση συνέβη με τη Λάρισα, στην οποία πέθαναν δεκαεννέα άτομα.
Οι ελληνικοί Σιδηρόδρομοι λειτουργούν από την ιταλική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane (FS).